کد خبر: 1728

هزینه های سفر به استانبول چقدر است؟

سفر رفتن خرج دارد، به ویژه سفرهای خارجی مانند سفر به استانبول. قبل از هر چیز، باید اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید و هزینه‌ های مورد نیاز را برای بلیط هواپیما، رزرو هتل، وسایل نقلیه، خریدهای مورد نیاز و هزینه ‌های رستوران ‌ها در نظر بگیرید.

هزینه سفر به استانبول از عوامل متعددی تشکیل شده است، از جمله نوع وسیله نقلیه برای سفر، مکان اقامت، میزان خریدهایتان و انتخاب رستوران برای ناهار یا شام. به هر حال، داشتن اطلاعات کافی قبل از سفر به شما کمک می ‌کند تا تجربه ‌ای بهتر و راحت ‌تر را در سفر به استانبول داشته باشید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن راهنمای کامل سفر به استانبول مجله مای سفر را مطالعه کنید.

هزینه های پیش از سفر به استانبول

قبل از برنامه ‌ریزی برای سفر به ترکیه، باید هزینه‌ هایی را که پیش از سفر باید مد نظر قرار دهید، به دقت مورد بررسی قرار دهید. این هزینه‌ ها ممکن است به ‌طور سالانه تغییر کنند، اما در اینجا، ما آخرین نرخ‌ ها را برای سال جاری آورده‌ ایم. باید توجه داشت که برای سفر به ترکیه، نیازی به ویزا نیست، بنابراین هزینه ‌های پیش از سفر را می ‌توان به دو دسته‌ کلی زیر تقسیم کرد:

  1. هزینه صدور یا تمدید پاسپورت:
  • صدور گذرنامه: 125 هزار تومان
  • عوارض شهرداری: 6.250 هزار تومان
  • خدمات گذرنامه: 73.152 هزار تومان
  • هزینه عکاسی و احراز هویت: 43 هزار تومان
  1. هزینه عوارض خروج از کشور
  • هزینه عوارض خروج از کشور برای مرتبه اول 400 هزار تومان، مرتبه دوم 600 هزار تومان و مرتبه سوم به بعد 800 هزار تومان است. باید بگوییم که بهتر است برای پرداخت عوارض خروج از کشور مبلغ را به صورت الکترونیکی  پرداخت کنید.

هزینه های سفر به استانبول چقدر است؟ - تصویر 2

گزینه‌های مختلف برای سفر به استانبول و هزینه‌های آن

هنگامی که قصد سفر به استانبول را دارید، می ‌توانید با در نظر گرفتن بودجه خود از گزینه‌ های مختلف برای سفر استفاده کنید. برای شروع، می‌ توانید به تفکیک بلیط ها، به شرح زیر عمل کنید:

بلیط هواپیما

استفاده از هواپیما اغلب راهی سریع و موثر برای سفر به استانبول است. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند سرعت و راحتی از این گزینه استفاده می ‌کنند.

بلیط قطار

استفاده از قطار نیز یک گزینه معمول برای سفر به استانبول است، اما برای استفاده از این گزینه باید ابتدا بلیط تهران-آنکارا یا تبریز-آنکارا را تهیه کنید و سپس از آنجا به استانبول سفر کنید.

بلیط اتوبوس

سفر با اتوبوس نیز یک گزینه مقرون به صرفه برای رسیدن به استانبول است. این گزینه معمولا ارزان ‌تر از هواپیما است و برخی افراد ترجیح می ‌دهند از این راه برای سفر به استانبول استفاده کنند.

با توجه به این موارد، هزینه‌ های سفر به استانبول می‌ تواند متفاوت باشد و بستگی به انتخاب شما دارد. انتخاب بهترین گزینه برای شما وابسته به اولویت‌ ها و بودجه شماست.

اقامت در استانبول: گزینه ‌های متنوع و هزینه ‌ها

وقتی به استانبول سفر می‌ کنید، انتخاب مکان اقامت بسیار مهم است، به ‌ویژه برای افرادی که برای اولین بار این شهر را می ‌بینند. دو منطقه معروف برای اقامت در استانبول، سلطان ‌احمد و بی‌اغلو هستند. هر منطقه دارای ویژگی‌ ها و جاذبه ‌های خاص خود است که ممکن است با ترجیحات شما همخوانی داشته باشد.

در منطقه سلطان‌ احمد، که به عنوان قلب تاریخی استانبول شناخته می ‌شود، شما می ‌توانید به دیدن جاذبه‌ هایی مانند مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، بازار آراستا، آب انبار باسیلیکا و میدان اسب ‌دوانی بروید. از سوی دیگر، منطقه بی ‌اغلو در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است و مکان‌ هایی مانند میدان تقسیم (تکسیم) و پل گالاتا را در خود جای داده است. خیابان استقلال که به میدان تقسیم منتهی می ‌شود، مراکز خرید بسیاری را در خود جای داده است.

در هر دو منطقه، انواع مختلفی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها وجود دارد که بسته به سلیقه و بودجه شما می ‌توانید انتخاب کنید.

هزینه های سفر به استانبول چقدر است؟ - تصویر 3

هزینه اقامت در استانبول

در استانبول، متنوعی از گزینه‌های اقامتی با قیمت‌های مختلف در اختیار شماست. شهر استانبول به عنوان یک مقصد گردشگری پرطرفدار، دارای تعداد زیادی از هتل‌ها و اقامتگاه‌هاست.

رزرو هتل: قیمت‌ های رزرو هتل در استانبول بسته به مکان و امکانات هر هتل متغیر است:

  • هتل‌ های ۲ ستاره: از 350 تا 1000 لیر ترکیه
  • هتل ‌های ۳ ستاره: از 600 تا 1800 لیر ترکیه
  • هتل‌ های ۴ ستاره: از 1500 تا 3000 لیر ترکیه
  • هتل‌ های ۵ ستاره: از 3000 تا 13000 لیر ترکیه

رزرو هاستل: هزینه رزرو هاستل بسته به امکانات و نوع اتاق متفاوت است و می‌تواند از 200 تا 800 لیر ترکیه برای هر شب باشد.

رزرو مهمانخانه: قیمت رزرو مهمانخانه نیز بسته به موقعیت و امکانات آن از 180 تا 1500 لیر ترکیه متغیر است.

با توجه به این موارد، می‌ توانید براساس بودجه و نیاز خود، مکان مناسبی برای اقامت در استانبول انتخاب کنید.

برای خرید از استانبول چقدر پول با خودمان ببریم؟

برای پاسخ به این سوال، نیاز است که ببینید که قرار است چه نوع محصولاتی را از کدام مراکز خرید تهیه کنید. برخی از مراکز خرید در استانبول قیمت‌ های بهتری دارند؛ به عنوان مثال، هزینه خرید لباس در پاساژ‌های منطقه آسیایی استانبول کمی ارزان ‌تر از منطقه اروپایی است.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار