کد خبر: 2073

چراغ مگنتی یا مولتی ترک چیست

از سیستم های نور پردازی جدید برای فضاهای مدرن به شمار می رود که با استفاده از آن می توان انواع سبک های مختلف عمودی و افقی را روی دیوارها و سقف ها طراحی کرد.

امروزه بسیاری از ایده های خلاقانه نور پردازی با بهره مندی از این نوع چراغ ها رفع می شود. نصب سریع و جلوه تزیینی آن را تبدیل به اولین انتخاب برای نور پردازی های مدرن خواهد کرد. سیستم های روشنایی و نورپردازی با گذر زمان با تغییرات قابل توجهی مواجه شده است. به همین دلیل استفاده از چراغ های مگنتی یک راه حل نوآورانه برای روشنایی فضاهای مختلف محسوب می شود. چراغ های مگنتی را می توان با عناوینی دیگری مانند: چراغ مولتی ترک؛ چراغ آهنربایی، چراغ آهنربایی، چراغ های ریلی آهنربایی و چراغ مگنتی توکار و روکار آهنربایی شناخت. این چراغ های قابلیت حرکت در مسیرهای نصب شده را دارند. به طوری که به آسانی به شکل های مختلفی نصب شده و تغییر می کنند. شما نیز با بهره مندی از این چراغ ها می توانید مدل نورپردازی خود را برحسب نیاز و محیط تغییر دهید.

نحوه کار چراغ مگنتی به چه صورت است؟

چراغ مگنتی می تواند به صورت آهنربایی داخل ریل های نصب شده روی دیوار یا سقف قرار گیرد. ریل چراغ مگنتی از جنس آلومینیوم ساخته شده است و برای انتقال جریان الکتریسته از هادی مس داخل آن استفاده می شود. ورقی از جنس آهن نیز در کف ریل می باشد، تا عمل ربایش چراغ مگنتی صورت گیرد. چراغ های خطی مگنتی در سیستم مولتی ترک با آهنربا به ریل های آلومینیومی قابل نصب است و با امکان تغییر چیدمان نورها و نوع کاربری منابع نوری را جابه جا خواهد کرد و نورهای جدید به سیستم های روشنایی می افزاید. روی ریل خطی مغناطیسی چراغ های آهنربایی با اشکال مختلف نصب می شوند. چراغ های ال ای دی روی ریل به راحتی قابل حرکت هستند و بدون هیچ ابزاری جدا و نصب می گردند. ریل های چراغ مگنتی می تواند از طریق قطعات مختلفی به یکدیگر وصل شوند و اشکالی مانند: L ، مربع ، شکل U به وجود آورند. بدین ترتیب طرحهای زیبایی هندسی ایجاد شده و چراغ های توکار داخل آن قرار خواهد گرفت.  

مزایای استفاده از چراغ مگنتی

از بزرگترین مزیت های چراغ های مگنتی ایمنی بالای آن هاست. به صورتی که در حین نصب نیازمند به ابزاری نیست و خطر آتش سوزی الکتریکی و دیگر خطرات ناشی از اتصال روشنایی را از میان خواهد برد. از دیگر مزیت های نور مغناطیسی این است که می توان لامپ های زیادی را به مسیر اضافه کرد. مسیرهای مغناطیسی دارای تعداد سوکت لامپ های از پیش تعیین شده ای نیست. از این می توان هر تعدادی که لازم است وسایل روشنایی اضافه کرد. به راحتی بعد از نصب ریل مغناطیسی با چراغ های مگنتی مختلف آن را مجهز ساخت. منبع نور آزادانه انتخاب می شود و برای رفع نیازهای نوری فضاهای مختلف کاربردی است. چراغ ریلی مگنتی به راحتی می تواند آزادانه حرکت کند و زاویه مدل دلخواه را ایجاد نماید. در مسیرهای مغناطیسی چراغ ها آزادانه حرکت کرده و با توجه به نیاز فضا مرتب خواهند شد. چراغ های ال ای دی مغناطیسی از زوایای قابل تنظیم بهره مند می باشند. از جمله نور افکن مسیر مغناطیسی،نور مشبک مگنتی و غیره درجه آزادی طراحی نور را بالا می برند.

چراغ مگنتی یا مولتی ترک چیست - تصویر 2

هر آنچه که باید درباره چراغ مگنتی باید بدانید

اگر شما نیز از علاقمندان طراحی داخلی، ساختمان سازان با گرایش به طراحی های مدرن در بخش نور پردازی و طراحی هستید حتما آشنایی با یک سری از محصولات باید در اولویت شما باشد. در این بخش سعی ما براین است شما را با نمونه های از چراغ های مگنتی آشنا کنیم.

ریل توکار { آهنربایی} مگنتار

ریل توکار بدون لبه مگنتار یا ریل چراغ مگنتی بستر نصب ماژول ها و مدل های مختلف چراغ مگنتی و بخش مهم این سیستم های روشنایی به شمار می رود. این نوع چراغ ها دارای هیچ نوع محدودیتی برای نصب در انواع سقف های کاذب، کناف، دیوار، سقف و زوایایی مختلف نیستند. این مورد برای مجریان و طراحان داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. سیستم ولتاژ پایین و بی خطر ولتاژ جاری در سطح این ریل برابر با 48 وات می باشد. از این رو هرگونه تماس دست با بدنه و داخل ریل نمی تواند خطری برق گرفتگی برای انسان به همراه داشته باشد.

 ریل روکار { آهنربایی} مگنتار

ریل روکار مگنتار یا ریل روکار چراغ مگنتی بخش از سیستم جدید روشنایی آهنربایی مگنتارمحسوب می شود. این نوع چراغ برای نصب بر روی سقف و سقف کاذب؛ دیوار و زوایای مختلف محدودیتی را شامل نمی شود. سفارش طول مورد نیاز این محصول نیز قابلیت سفارشی سازی دارد. به علاوه مرحله طراحی و ساخت و تهیه پروفیل ریل چراغ مگنتار در ایران می باشد.

چراغ خطی { آهنربایی}

چراغ خطی آهنربایی مگنتار دارای قابلیت نصب آسان در بستر ریل توکار و روکاراست. به علاوه جابه جایی بی خطر و آسان آن است که در کنار دیگر چراغ های ماژولار آهنربایی سیستم روشنایی مگنتار جای می گیرد.   

چراغ خطی مگنتی

چراغ مگنتی یا مولتی ترک چیست - تصویر 3

 به طور کلی چند نوع چراغ برای ریل های مغناطیسی قابل استفاده است. برای مثال نورافکن ها، چراغ های مشبک، چراغ های آویز و چراغ های ریلی از نمونه های پرکاربرد به شمار می روند. برای نور پردازی تاکیدی، تزیینی کاربردی و نیز برجسته سازی کردن ساختمان به کارمی روند. شما نیز می توانید برای تامین روشنایی با توجه به نیازهای خود از انواع چراغ های مگنتی بهره مند شوید.

چراغ ریلی مگنتی

 چراغ آویز مگنتی

چراغ ال ای دی خطی مگنتی

 از چراغ های مکنتی در نورپردازی تجاری؛، مانند فروشگاه های لباس، جواهرات فروشی، سالن های نمایشگاه و مکان های که نیازمند نور پردازی و جلوه های تزیینی هستند، استفاده می شوند. به دلیل بهره گیری از ظاهر خاص و مدرن و نیز انعطاف پذیری بالا ومزایایی بارگیری و تخلیه آسان از نمونه های مورد علاقمندان مشتریان محسوب می شود.  نصب نور مغناطیسی به آسانی انجام می شود و نیازی به سیم کشی ندارد. به سادگی می توان مسیر را را به سقف خود نصب کرد، چراغ ها را به مسیر وصل کرد و براکت های فلزی را از طریق آهنرباهای قدرتمند متصل ساخت. افراد دچار مشکلی در زمان جابه جایی نخواهند شد. خریداران گرامی جهت اطلاع از قیمت های چراغ مگنتی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایند.

راهنمای نور پردازی مدرن در منزل

چراغ های مگنتی که از جدیدترین چراغ های روشنایی به شمار می روند  با قابلیت جابه جایی آسان مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته اند.مهم ترین ویژگی چراغ مگنتی انعطاف پذیری آن در سیستم های نور پردازی محسوب می شود. این چراغ ها با اتصال آهنربایی به ریل دارای این مزایایی هستند. به طوری که افراد می تواند در هر زمان با توجه به تغییر چیدمان فضا چراغ ها را جابه جا کنند و به نور پردازی دلخواه خود دست یابند. تنوع زیاد در چراغ های مگنتی سبب شده است، بتوان با توجه به نوع کاربری و نیاز روشنایی از یک یا چند منبع نوری به طور همزمان بهره مند شد. سیستم مولتی ترک یک سیستم روشنایی است که برای تامین روشنایی عمومی فضا کاربرد دارد. چراغ های اسپات وظایفی همچون تامین نور متمرکز را بر عهده می گیرند. نور پردازی با چراغ مگنتی در فضاهای مختلف مانند منزل و فضای اداری انجام می شود. برای نصب چراغ های ریلی چند ایده در مورد وجود دارد. اگر شما نیز علاقمند به نور پردازی های مدرن هستید می توانید از این ایده ها برای تامین روشنایی محیط خود بهره ببرید. برای این کار کافی است ابتدا سقف منزل یا محل کار خود را با ریل هایی به شکل دلخواه زیر سازی کرد و بعد مدل چراغ یا آویزی که مورد نظر خود را به صورت مگنتی روی این ها نصب کرد. چراغ های مگنتی را پس از نصب می توان در مسر ریل ها حرکت داد و هر جایی که لازم به نور متمرکز یا بیشتر است به راحتی جابه جا کرد. استفاده از این چراغ ها به شما این امکان را می دهد که از چیدمان های نور تکراری رها شد و به سلیقه خود مسیر و جایگاه نور را تغییرداد. چراغ های ریلی را می توان به معنای واقعی کلمه در هرجایی که دوست دارید به کار برد. هیچ محدودیتی در این امر نیست. در اتاق خواب،اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، پذیرایی، محیط های اداری، هتل ها، لابی ساختمان و غیره می توان از آنها بهره مند شد. ریل های مگنتی روی سقف یا روی دیوار نصب می شوند. ابتدا در نصب این ریل ها دقت لازم را به عمل آورد و سیستم کشی ها به درستی انجام داد تا بعد خیال راحت بتوان از چراغ های مگنتی برای پیاده کردن ایده های جذاب استفاده کرد. چراغ های ریلی ظاهری مرتب و تمیز را ارائه می کنند. بزرگترین فایده آنها این است که ریل ها دارای ایمنی لازم هستند. برای نصب آنها نیاز به ابزار خاصی نمی باشد. با استفاده از این چراغ ها خطر آتش سوزی و خطرات ناشی از اتصال روشنایی نیز از میان می رود.    

مقالات بیشتر برای نورپردازی کلیک کنید

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار