کد خبر: 2117

مشکلات لوازم خانگی وستینگهاوس و راه حل آن ها

برند وستینگهاوس یکی از برندهای مطرح دنیا در تولید لوازم خانگی با کیفیت و لوکس در رنگ ها وطرح های مختلف و سطح انرژی بالا است.

برند وستینگهاوس محدوده وسیعی در تولید لوازم خانگی دارد همه ی محصولات آشپزخانه شامل یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی،ساید بای ساید، اجاق گازهای هوشمند، مایکروفر ، غذاساز ، میکسر ، دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز و هر وسیله کوچکی دیگری که در آشپزخانه استفاده می کنید و همچنین در تولید لوازم خانگی دیگر همچون کولر گازی، جاروبرقی، جارو شارژی و…. فعالیت می کنند.

ماشین لباسشویی

از ایرادات متداول در ماشین لباسشویی وستینگهاوس می توان به عدم آبگیری دستگاه، وارد نشدن آب به آن، روشن نشدن لباسشویی بعد از تنظیم تایمر دستگاه، قطع شدن عملیات بعد از آبگیری، نشتی دستگاه، سر و صدای زیاد داشتن ماشین و… اشاره کرد. شما می توانید برای حل مشکل دستگاهتان با نمایندگی تعمیرات تخصصی وستینگهاوس در تبریز فیکسر تماس حاصل فرمایید و از کادر مجرب و حرفه ای و دوره دیده نمایندگی ما بهره مند شوید. البته مواقعی هم ارورهایی در صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی ایجاد می شود که نشان دهنده ی مشکلاتی در دستگاه می باشد که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

کد خطا E10، E11 : این خطا به علت اینکه آب وارد دستگاه نمی شود ایجاد می شود باید شیر برقی چک شود. البته ممکن است اشکال از مدار برد نیز باشد.

کد خطا E13 : این خطا نشانه ی نشتی آب می باشد که برای رفع آن باید سنسور میکروسوئیچ کف و همچنین سیم های ارتباطی چک شوند. البته ممکن است خرابی از مدار برد دستگاه نیز باشد.

کد خطا E20، E21،E22 : علت این ارور از عدم تخلیه آب می باشد و یا ممکن است از خرابی پمپ تخلیه باشد. برای رفع این مشکل باید سیم های ارتباطی چک شوند.

کد خطا E23 : این ارور نشانه ی خرابی رله پمپ در مدار برد می باشد که بایستی سیم کشی ها بررسی شوند.

کد خطا E24 : این خطا مربوط می شود به تخلیه آب می باشد که برای رفع این مشکل باید پمپ تخلیه و برد الکترونیک دستگاه بررسی شوند البته ممکن است مشکل از سیم کشی هم باشد.

کد خطا E25 : این ارور مربوط به حسگر چرخش رله پمپ می باشد که برای رفع این مشکل باید سیم کشی بین برد و پمپ چک شود.

کد خطا E31 : این خطا از سنسور فشار آب models می باشد البته ممکن است اشکال از خرابی نیز باشد.

کد خطا E32 : این ارور مربوط به اشکال در سنسور فشار کالیبراسیون آب می باشد که باید سیم کشی ها بررسی شوند و ممکن است خرابی از برد دستگاه نیز باشد.

کد خطا E35 : این خطا مربوط به آبگیری بیش از حد می باشد که با سر ریز شدن آب از دستگاه می توان به این علت پی برد. البته ممکن است خرابی از هیدروستات یا مدار برد دستگاه نیز باشد.

کد خطا E36 : این ارور مربوط به اشکالی در مدار برد می باشد.

کد خطا E41 : این ارور مربوط به بسته نشدن درب دستگاه می باشد ، ممکن است میکرو سویچ درب خراب شده باشد که باید چک شود.

کد خطا E42 : این ارور نشانه ی اشکال در میکروسوئیچ درب دستگاه می باشد که ممکن است میکروسوئیچ درب سوخته باشد و یا خرابی برد الکترونیک دستگاه ایجاد شده باشد.

کد خطا E43، E44 : این ارور نشانه ی خرابی برد الکترونیک دستگاه می باشد و ممکن است ناهماهنگی بین برد اصلی و پنل دستگاه ایجاد شده باشد.

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی هم مانند دیگر لوازم خانگی بعد از مدتی ممکن است خراب شود و یا عملکرد سابق را نداشته باشد در برخی موارد ممکن است ناگهان ماشین خاموش شود و یا اصلا روشن نشود و یا فنجان ها و ظرف ها را کثیف و با لکه دار باقی گذارد و یا سروصدای غیرعادی داشته باشد و یا در ماشین ظرفشویی قفل شود و باز نشود و یا نشت آب از زیر ماشین و……داشته باشد. البته مواقعی هم ارورهایی در صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی ایجاد می شود که نشان دهنده ی مشکلاتی در دستگاه می باشد که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

کد خطا F1 : این خطا مربوط به نشتی آب می باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و شیر آب را هم ببندید، سپس کف ماشین ظرفشویی را بررسی نمایید.

کد خطا F2 : این خطا مربوط به تخلیه و عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی در مدت زمان معین می باشد. البته ممکن است این مشکل ناشی از گرفتگی فیلتر یا انسداد شلنگ تخلیه نیز باشد . بایستی فیلتر تخلیه بروید بررسی شود و گرفتگی های آن کاملا باز شود.

 کد خطا F3 : این خطا به علت ورود بیش از حد آب می باشد و در بیشتر مواقع علت خرابی مربوط به شیر برقی ورودی آب می شود. برای رفع این خطا باید شیر آب را ببندید و شیر ورودی آب را تعمیر نمایید.

کد خطا F5 : این ارور نشانه ی، مشکل در تامین آب دستگاه می باشد که برای رفع این کد خطا باید مرحله آبگیری ماشین ظرفشویی بررسی شود، در صورتی که آبی وارد دستگاه نمی شود، باید شیر ورودی را تعویض کنید. البته ممکن است مشکل از پمپ شستشو نیز باشد که باید تعمیر شود.

کد خطا F6 : این ارور مربوط به خرابی سنسور هیتر است. این مشکل می تواند ناشی از خرابی سیم کشی ها به برد باشد. برای رفع این ارور باید اتصالات را چک کنید و سپس مقاومت NTC و سلامت سیم کشی های آن را نیز بررسی کنید.

 کد خطا F7 : این ارور نشانه ی گرمای بیش از حد آب می باشد. بایستی دمای آب منزل را بررسی کنید و مطمئن شوید دستگاه به آب سرد متصل است. سپس سنسور دما را بررسی نمایید و در صورت خرابی سنسور را تعویض کنید.

کد خطا F8 : دلیل این خطا مربوط به گرم نشدن آب دستگاه می باشد. این مشکل می تواند از انسداد فیلترها، نقص و ایراد هیتر، خرابی سنسور دما، خرابی سنسور فشار نیز ایجاد شود. برای حل این ارور باید سیم کشی ها را چک کنید و سپس مقاومت هیتر و مقاومت سنسور دما را نیز اندازه بگیرید و اگر مقادیر آنها نرمال بود، عملکرد سنسور فشار را بررسی نمایید و اگر هیچکدام ارور را برطرف نکرد، بایستی برد اصلی دستگاه را تعویض نمایید.

مشکلات لوازم خانگی وستینگهاوس و راه حل آن ها - تصویر 2

کد خطا F9 : این ارور مربوط به خطای موقعیت کنترل جریان است. باید شیر دایورتر را بررسی کنید و هرگونه جسم و ضایعات خارجی که در آن گیر کرده را خارج نمایید.

کد خطا FE : این خطا مربوط به منبع تغذیه است و برای حل این مشکل باید دستگاه را ریستارت کنید. البته ممکن است به دلیل بسته نشدن درب دستگاه نیز این ارور ایجاد شود.

 کد خطا 10 : این خطا به علت پر نشدن آب در دستگاه ایجاد می شود که بایستی سیستم تامین آب را بررسی نمایید تا از گرفتگی فیلتر و شیلنگ مطمئن شوید.

یخچال و ساید بای ساید

یخچال های وستینگهاوس در سایزها و رنگ های متنوع و برچسب انرژی پایین و کیفیت بالا تولید می شود و مجهز به سیستم ضد برفک و گردش هوای تازه و یکنواخت و آب سرد کن و یخساز و شیشه های نشکن و ایمن و فیلتر های آب ضد سرب و… می باشند . یخچال های وستینگهاوس از نظر طراحی و ساخت و ظرفیت ذخیره کردن و قدرت خنک کنندگی فوق العاده هستند. به مرور زمان ممکن است در یخچال شما ایراداتی به وجود بیاید ممکن است صدا و لرزش شدید، داغ شدن بدنه یخچال، خنک نشدن مواد غذایی یا نشت آب از یخچال و یا برفک زدن فریزر و خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال و یا ارورهایی در صفحه نمایشگر یخچال ایجاد شود که نشان دهنده ی مشکلاتی در دستگاه می باشد که در ادامه به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

کد خطا E0 : این ارور زمانی که مشکلی در برد الکترونیکی دستگاه ایجاد شود نمایش داده می شود. برای برطرف کردن این کد خطا بایستی یخچال فریزر را از برق بکشید و پس از 10 دقیقه مجدداً برق یخچال را وصل کنید.

کد خطا E1 : این ارور نشانه ی خرابی سنسور اواپراتور یا دیفراست دستگاه می باشد و احتمالاً روی سطوح داخلی دستگاه یک لایه یخ بسته شده است و یا یخچال فریزر اصلاً سرمادهی ندارد. باید سنسور دیفراست و اتصالات و سیم کشی های آن را جزء به جزء بررسی کنید.

کد خطا E2 یا E4 : این ارور نشانه ی نقص و خرابی در سنسور دمای کابین می باشد شما باید سنسور دمای کابین یخچال را اندازه گیری کنید و اطلاعات آن را برای برد الکترونیکی اصلی ارسال نمایید. اگر سنسور با مشکل مواجه شده باشد، برد الکترونیکی قادر به خواندن اطلاعات دمای اتاقک یخچال نمی شود. شما باید برد و سنسور را بررسی و در صورت نیاز تعویض نمایید.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار