کد خبر: 1384

ریزش بورس تا کی ادامه پیدا میکند؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد که ارزندگی قیمت شرکت‌ها و سهام ها و اختلافی که بین سود سایر بازارها با بازار بورس داشته است روند بازار بورس را هم تغییر دهد اما اینکه چه زمانی این اتفاق رخ بدهد قابل پیش بینی نیست.

هومن عمیدی  اظهار کرد: مهم‌ترین دلیلی که بازار دیروز منفی شد جدا از تنش‌های بین‌المللی، ابلاغیه جدید بانک مرکزی برای اوراق سپرده خاص است که به بانک‌ها مجوز می‌دهد برای تامین مالی شرکت‌ها تا ۳۰درصد سود سالیانه پرداخت شود که با وضعیت فعلی نقدینگی در بازار سرمایه وجود دارد ریسک بالایی محسوب می‌شود.

وی افزود: البته از جهت عملیاتی ریسک سنگینی برای بازار سرمایه نیست ولی فرض این که دولت بخواهد نقدینگی را به خارج از بازار سرمایه ببرد نگرانی ایجاد کرد و باعث منفی شدن بازار شد.

 این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: تنش‌های منطقه‌ای اخیر در منفی شدن بازار بی تاثیر نبود اما مسئله و گرفتاری مهمی که فعالان بازار بورس با آن درگیر هستند تصمیمات خلق الساعه دولت در خصوص بازار سرمایه است که هر سری صنعت را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند و سود آن صنعت را دولت کامل برمی‌دارد، آخرین اتفاقی که افتاد برای پالایشی‌ها بود.

عمیدی گفت: روند نزولی بازار سرمایه قطع به یقین به زودی تغییر خواهد کرد، به نظر می‌رسد که ارزندگی قیمت شرکت‌ها و سهام ها و اختلافی که بین سود سایر بازارها با بازار بورس داشته است روند بازار بورس را هم تغییر دهد اما اینکه چه زمانی این اتفاق رخ بدهد قابل پیش بینی نیست.

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار