کد خبر: 1929

در استانبول از کجا خرید کنیم؟

با برنامه‌ ریزی دقیق و کسب اطلاعات کامل از مراکز خرید استانبول و خدمات موجود در آن‌ها، می توانید خرید بهتری داشته باشید.

امکانات خرید در استانبول در نقاط مختلفی از شهر گسترش یافته است و شما می‌توانید از این امکانات در کنار بازدید از جاذبه ‌های گردشگری لذت ببرید. شما به دنبال چه هستید؟ بازدید از مراکز خرید لوکس و معروف یا تجربه خرید در بازارهای سنتی؟ در هر صورت، استانبول انواعی از مراکز خرید را برای شما فراهم کرده است. تنوع فضاهای خرید در این شهر بسیار زیاد است و می ‌تواند به تمام سلیقه‌ها پاسخ دهد.

با خرید بلیط استانبول از سایت mysafar، می ‌توانید از فرصت‌ هایی مانند فصل حراجی بهره ببرید. مراکز خرید استانبول جزو مقاصدی جذاب برای گردشگران محسوب می ‌شوند و هر ساله تعداد زیادی از مسافران برای تجربه خرید به این شهر سفر می‌ کنند و از امکانات خرید متنوع آن استفاده می‌ کنند.

آشنایی با واحد پول ترکیه

قبل از اینکه به معرفی بهترین مراکز خرید استانبول بپردازیم بهتر است آشنایی با واحد پول استانبول داشته باشید. واحد پول کشور ترکیه با کد ایزو 4217 و کد الفبایی TRY، به نام لیر یا لیره ترک شناخته می ‌شود. هر یک از لیرها معادل 100 قروش است. واحد پول این کشور دارای تعداد زیادی صفر بود و به ‌صورت یک میلیون لیر و صد میلیون لیر خوانده می‌ شد. اما در سال 2004، این شش صفر حذف شده و در سال 2005، یک صفر دیگر از آن کاسته شد. از آن زمان به آن لیر ترک جدید یا YTL (Yeni Türk lirası)  نیز گفته می ‌شود.

در سال 2009، یکای پول ترکیه دوباره تغییر کرد و به نهایت به TL تبدیل شد. در حقیقت، یک میلیون لیر قدیم امروزه همان یک لیر جاری است. تصویر کمال آتاتورک، یکی از نخستین وزیران مهم تاریخ ترکیه که نقش مهمی در شکل‌گیری این کشور داشته است، روی اسکناس‌ های ترکیه قرار دارد. اسکناس ‌های لیر به ارقام 1، 5، 10، 20، 50، 100 و 200 لیری چاپ می ‌شوند، همچنین سکه‌ ها نیز در اندازه ‌های 1، 5، 10، 25 و 50 قروش و یک لیری عرضه می ‌گردند.

در استانبول از کجا خرید کنیم؟ - تصویر 2

بهترین مراکز خرید استانبول

طی فصول مختلف سال، تعداد زیادی از گردشگران به استانبول سفر می ‌کنند. کشور ترکیه یکی از پیشگامان تولید پوشاک در جهان به شمار می ‌رود و مراکز خرید برجسته استانبول در طول سال، مسافران متعددی را از کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و سایر نقاط جهان به خود جذب می‌ کنند. در اینجا، تعدادی از مراکز خرید مشهور در استانبول را برای شما معرفی خواهیم کرد که در حال حاضر، بالاترین سطح رضایت گردشگران را به دست آورده‌ اند.

مرکز خرید کانیون

تجربه خرید در فضای باز کانیون یکی از برجسته‌ ترین مراکز خرید استانبول است که پیشنهاد می ‌کنیم حتما سری به آن بزنید. این مرکز خرید روباز، فضای جذاب و متنوعی برای خرید ارائه می ‌دهد و دارای سالن‌های تئاتر در کنار غرفه‌ های خرید است. در این مرکز خرید می ‌توانید نمایندگی برندهای معروفی مانند هیلفیگر، تیلور و ماوری را پیدا کنید و خرید کنید. علاوه بر فروشگاه ‌های تجاری، باشگاه‌ های ورزشی، رستوران ‌ها و کافه ‌های خوب نیز در این مکان وجود دارند که برای تفریح و گردشگری گزینه ‌ای مناسب محسوب می ‌شود. حتما در تور مسافرتی ترکیه به بازار کانیون سر بزنید.

مرکز خرید اوزدلیک استانبول (پارک اوزدیلک استانبول)

اگر به دنبال یک مجتمع خرید، سینما، پارک و رستوران هستید، بازار اوزدلیک در محله بشیکتاش استانبول گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این بازار با ۱۷۰ فروشگاه و برندهای معتبری همچون دیفکتو، کوتون، آدیداس، نایک، آلدو، ال سی وایکیکی و سایر برندهای محبوب، در پنج طبقه‌ پرنور به ‌خوبی نیازهای خریداران را برطرف می ‌کند. بازدیدکنندگان می‌ توانند از تراس سبز این مجتمع استفاده کرده و لحظاتی خوش را تجربه کنند.

مرکز خرید مال آف استانبول

بزرگ‌ ترین مرکز خرید سرپوشیده ترکیه مال آف استانبول است. مال آف یکی از مراکز مدرن خرید در استانبول است که برندهای معروف جهان در آن فعالیت دارند. در طبقه اول این مرکز خرید می ‌توانید انواع پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی و محصولات بانوان را با قیمت مناسب خریداری کنید. شایان ذکر است که برند ویکتوریا سکرت نیز در این مجتمع فعالیت دارد. همچنین، طبقه دوم این مجتمع به اجناس آقایان و طبقه سوم به رستوران و فست ‌فودی ‌های محبوب اختصاص دارد. از دیگر امکانات ویژه این مرکز خرید می ‌توان به بزرگ ‌ترین پارک تفریحی سرپوشیده ترکیه، ۱۶ سالن سینمایی مجهز، سالن بولینگ، پیست اسکی روی یخ و ... اشاره کرد.

در استانبول از کجا خرید کنیم؟ - تصویر 3

مرکز خرید وادی استانبول

این مرکز خرید به عنوان یکی از جدیدترین، بزرگترین و زیباترین مراکز خرید استانبول شناخته می‌ شود. وادی در مجاورت جنگل بلگراد قرار دارد و چشم ‌انداز دلنشین و زیبایی دارد. در اینجا می ‌توانید شعبه ‌های معروفی از برندهایی مانند پنتی، دسا، منگو، ماوی، برشکا، زارا و ... را پیدا کنید. از پیشنهادهای خرید در این مرکز، فودکورت با غذاهای محلی ترکیه، فروشگاه‌ های متعدد و دسترسی به برندهای معتبر است. این مجموعه دارای هشت برج لوکس و امکاناتی از قبیل سالن بدن ‌سازی، استخر، زمین بازی و ... می‌ باشد.

مرکز خرید مارمارا استانبول

این مرکز خرید در محله‌ عثمانیه، منطقه باکرکوی در بخش اروپایی استانبول واقع شده است که برای نزدیکی به فرودگاه آتاتورک مورد توجه قرار گرفته است. بازار مارمارا حاوی رستوران‌ ها، کافه ‌ها، سینما، هایپرمارکت و امکاناتی از قبیل پارکینگ دوچرخه، وای فای رایگان، کمک‌ های اولیه و اورژانس، آرایشگاه، خشکشویی و کارواش می ‌باشد. در اینجا می ‌توانید برندهای معروفی چون آدیداس، بامبی، برشکا، بوینر، کاراجا، کلمبیا، انگلیش هوم، فلو، گرتیس و ... را پیدا کنید.

جمع بندی

خرید در استانبول یک تجربه خوب و جذاب است که با وجود تنوع فراوان مراکز خرید، امکانات متنوع و محصولات با کیفیت، گردشگران را به خود جلب می ‌کند. از بازارهای سنتی گرفته تا مراکز خرید مدرن و لوکس، استانبول همه ‌چیز را برای خرید فراهم می ‌کند. همچنین، مراکز خرید در استانبول دارای امکانات تفریحی و توریستی نیز می ‌باشند که از آنها می ‌توان برای گذراندن وقت بهترین استفاده را کرد. به طور کلی، خرید در استانبول یک تجربه‌ شگفت ‌انگیز و خاطره‌ ساز است.

 

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار