کد خبر: 1930

راهنمای سفر به شهر زیبا و توریستی دبی

همگی به دنبال تجربیات جدید و فراموش‌ نشدنی در سفرهای خود هستیم. اما هنگام برنامه ‌ریزی سفر به دبی، باید به جزئیات کوچک و حیاتی توجه کنیم تا لحظات خاص و استثنایی این سفر را به خوبی بچشیم.

دبی، شهر بزرگ و پرجمعیت در سواحل جنوب شرقی خلیج فارس، به عنوان قلب پویا و مدرن امارات متحده عربی جلوه می ‌کند. این شهر به سرعت به یکی از مهم ‌ترین مراکز تجارت جهان و یکی از مقصدهای گردشگری محبوب تبدیل شده است.

اگر تصمیم خرید بلیط دبی را دارید یا به دنبال به ‌دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره این شهر جذاب هستید، حتما راهنمای کامل مجله مای سفر درباره  سفر به دبی را مطالعه کنید. در مقاله پیش رو ما برخی از نکاتی که هنگام سفر به دبی باید در نظر بگیرید را آورده ایم.

معرفی شهر دبی

شهر دبی، با محیطی مدرن و افسانه ‌ای، از دهه ‌های 1833 تا 1971 میانه خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. در طول این دوره، تحولات و تغییرات بسیاری در دبی رخ داده است. امروزه، دبی به عنوان یکی از شهرهای بسیار مدرن و لوکس در خاورمیانه شناخته می ‌شود. ساختمان‌ های بلند و مدرن، از جمله ساختمان‌ های تجاری و اداری، آسمان شهر را فرا می ‌گیرند. همچنین، ساختمان‌ های مسکونی لوکس نیز در دبی وجود دارند که مورد استقبال افراد ثروتمند این شهر قرار گرفته است.

دبی دارای مساحتی حدود ۴ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر است. آب و هوای دبی گرم و مرطوب است، به طوری که در تابستان دما به بالای ۴۷ درجه سانتی ‌گراد می ‌رسد که با رطوبت بالای آن، تحمل آن بسیار دشوار است. بنابراین، در فصول گرم، تعداد کمی از مسافران به دبی سفر می ‌کنند، در حالی که در فصول پاییز و زمستان، آب و هوای مطبوع‌ تری حاکم است (با دمایی حدود ۲۳ درجه در روز و ۱۴ درجه در شب) و بسیاری از افراد در این فصول به دبی سفر می ‌کنند.

راهنمای سفر به شهر زیبا و توریستی دبی - تصویر 2

نکاتی که باید برای سفر به دبی رعایت کنید

قبل از شروع سفر به دبی، برخی نکات را به خاطر داشتن بسیار ضروری است. در ادامه، چند نکته مهم را بررسی می ‌کنیم:

استفاده از تاکسی: در دبی، استفاده از تاکسی ‌های خاکستری که هزینه‌ سفر را با متر محاسبه نمی‌ کنند و ورودی آن ‌ها ۵ درهم است، توصیه می ‌شود.

خرید سیم کارت دبی یا کارت تلفن: برای تماس ‌هایتان، بهتر است یک سیمکارت 100 درهمی یا یک کارت تلفن 30 درهمی تهیه کنید، زیرا تماس با تلفن ‌های هتل‌ ها هزینه‌ بالایی دارد.

استفاده از تاکسی ‌های هتل: اگر در هتل اقامت دارید، باید بدانید که از ساعت 10 صبح تاکسی‌ های هتل جلوی هتل منتظر شما هستند و به صورت رایگان شما را به ساحل و مراکز خرید می ‌برند.

پاساژ انصار مال: از جمله پاساژهای با کیفیت و قیمت مناسب در دبی، پاساژ انصار مال است که تنوع بسیاری از اجناس را در اختیار دارد.

ممنوعیت مسکن‌ های کدئین دار: حین سفر به دبی، مسکن‌ های کدئین دار و آرام ‌بخش را با خود نبرید، زیرا در فرودگاه دبی در این موارد سختگیری می‌ شود.

بررسی مهر خروج: هم در فرودگاه ایران و هم در دبی، حتما مهر خروج به پاسپورت و ویزای شما بزنند، تا مشکلات ورود و خروج شما از کشورها قانونی باشد.

اقامت در شهر دبی

اقامت در یک شهر مانند دبی برای افرادی که به صورت آزاد به این شهر سفر می‌ کنند، چالش ‌هایی را به همراه دارد. اما باید به این نکته توجه داشت که انتخاب مناسب برای اقامت می ‌تواند تاثیر بزرگی بر تجربه سفر شما داشته باشد. برای رزرو هتل، لازم است به جزئیاتی از قیمت تا امکانات و موقعیت هتل توجه کنید تا از برنامه‌ هایتان رضایت کامل داشته باشید. برای راحتی شما، بهترین هتل‌ های دبی را در دو دسته‌ مختلف برای شما معرفی می ‌کنیم. انتخاب نهایی بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد.

هتل‌ های 5 ستاره در دبی

اگر بودجه سفر برای شما مسئله‌ حیاتی نیست، اقامت در یک هتل لوکس و با امکانات کامل می ‌تواند تجربه ‌ای فوق ‌العاده برای شما فراهم کند. در شهری مانند دبی که به عنوان یکی از شهرهای مدرن و لوکس شناخته می‌ شود، حتی هتل ‌های هفت ستاره نیز وجود دارند. برج العرب به عنوان یکی از معروف ‌ترین هتل‌ های هفت ستاره خدمات ویژه ‌ای را برای مهمانانش ارائه می ‌دهد. هتل‌ های پنج ستاره نیز انتخابی مناسب برای اقامتی لوکس و با کیفیت می‌ باشند. به عنوان مثال، هتل Sofitel the Oblisk و هتل آتلانتیس (Atlantis) از جمله هتل‌ هایی هستند که شما می ‌توانید در آن ‌ها اقامت لذت‌ بخشی داشته باشید.

راهنمای سفر به شهر زیبا و توریستی دبی - تصویر 3

هتل های ۴ ستاره در دبی

هتل‌ های چهار ستاره دبی جزو بهترین و لوکس ‌ترین اقامتگاه‌ های این شهر و حتی جهان هستند. امکانات بی ‌نظیری که در این هتل‌ ها ارائه می ‌شود، قادرند هر گردشگری را به خود جلب کنند. اگر به دنبال یک سفر بی ‌نظیر هستید که هیچ وقت خاطراتش را فراموش نکنید، بهترین گزینه برای اقامتتان این هتل‌ ها هستند. تعدادی از آن‌ ها را برایتان فهرست کرده‌ ایم: هتل لوا دبی، هتل رویال کنکورد دیره، هتل حیات پلیس جمیرا و هتل ویلا روتانا.

هتل های ۳ ستاره در دبی

این هتل‌ ها برای افرادی که به دنبال سفری اقتصادی هستند، بسیار مناسب می‌ باشند. هتل‌ های ۳ ستاره و همچنین هتل‌ های آپارتمانی دبی در این دسته از اقامتگاه‌ ها قرار می‌ گیرند. این اقامتگاه‌ ها امکاناتی از قبیل آشپزخانه و وسایل ضروری را ارائه می ‌دهند. مزیت انتخاب این هتل ‌ها اقتصادی این است که با کاهش هزینه اقامت، می ‌توانید مدت بیشتری را در دبی اقامت کنید. تعدادی از بهترین هتل‌ های این رده شامل: هتل راو، هتل سیتادینز کالچر ویلیج، و هتل نوتل سوئیت مال اف امیرات می ‌باشند.

جمع بندی

همانطور که می دانید شهر دبی به تفریحات لاکچری و هتل های لوکسش معروف است. در این مطلب به معرفی برخی از این هتل ها پرداختیم و نکاتی که لازم بود قبل از سفر به دبی بدانید را آوردیم.

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار