کد خبر: 1950

مدت زمان اعتبار ویزا دبی

مدت زمان اعتبار ویزا دبی به دلایل سفر شما و نوع ویزایی که دریافت می ‌کنید، بستگی دارد. اگر به هر دلیلی قصد سفر به دبی را دارید، بهتر است از قبل با شرایط و قوانین مهاجرتی این کشور آشنا شوید.

برای آشنایی بیشتر شما به معرفی انواع ویزای دبی و مدت زمان اعتبار آن ها می ‌پردازیم.

انواع ویزای دبی و مدت زمان اعتبار آن ها

دبی یکی از مقاصد گردشگری معروف و محبوب در جهان است. سالانه میلیون ‌ها گردشگر به این شهر زیبا در امارات متحده عربی سفر می‌ کنند. شاهکار های معماری مدرن دبی و تنوع فرهنگی این شهر در کنار مراکز خرید بزرگش، باعث می‌ شود تا افراد زیادی به خاطر اهداف کاری به دبی سفر کنند. بسیاری از افراد نیز به خاطر تجربه منحصر به فرد گردشگری در سواحل دبی با اخذ ویزا دبی وارد این کشور می ‌شوند. هر کس با توجه به هدف خود از سفرش به دبی، باید یکی از انواع ویزای امارات را دریافت کند که در ادامه آن ها را مشاهده می ‌نمایید.

ویزای توریستی دبی

معمولاً بیشتر افرادی که به دبی سفر می ‌کنند، همین ویزای توریستی را دریافت می‌ کنند که دارای اعتبار ۱۰ روزه تا ۶۰ روزه است. این ویزا جزو ویزا های کوتاه مدت است و برای بازدید کوتاه مدت از شهر دبی صادر می‌ شود. زمان ویزای توریستی محدود است. هر کس با توجه به مدت زمانی که قصد دارد در دبی بماند، می ‌تواند یکی از انواع ویزا های ۱۰ روزه، یک ماهه، دو ماهه سینگل یا مولتی دبی را دریافت نماید.

ویزای کاری دبی

اتباع کشور های خارجی که به خاطر دریافت یک پیشنهاد شغلی از دبی به این شهر سفر می‌ کنند، باید ویزای کاری بگیرند. مدت زمان اعتبار ویزای کار دبی ۱ الی ۳ سال است. این زمان ممکن است تمدید شود. اگر فرد خارجی قرارداد کاری خود را تمدید کند، اعتبار ویزا نیز افزایش پیدا می ‌کند. بنابراین اعتبار ویزای کار دبی به شرایط کاری و مدت زمان قرارداد در شرکت‌ ها و سازمان ‌های دبی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر قرارداد کاری کوتاه مدت باشد، ویزای 3 ماهه برای این افراد صادر می ‌شود.

ویزای تجاری دبی

وجود پتانسیل های بسیار برای فعالیت های اقتصادی در شهر دبی، باعث می ‌شود تا افراد زیادی در این کشور سرمایه‌ گذاری کنند و برای انجام فعالیت ‌های تجاری ویزای دبی را بگیرند. ویزای تجاری دبی برای افرادی که به عنوان تاجر فعالیت می ‌کنند، سرمایه‌گذار هستند یا در شرکتی کار می ‌کنند، صادر می‌گردد. اعتبار این ویزا ۵ ساله است. مدیران شرکت ‌ها و افرادی که در شهر دبی کسب و کار راه اندازی کرده‌اند، به راحتی می ‌توانند ۵ سال در شهر دبی اقامت کنند. این افراد حتی می ‌توانند ویزای طلایی دبی را بگیرند و مدت زمان اقامت خود را به ۱۰ سال، افزایش دهند. افرادی که ویزای طلایی دبی بگیرند، می ‌توانند افراد تحت تکفل خود و اعضای درجه یک خانواده را نیز به دبی ببرند.

مدت زمان اعتبار ویزا دبی - تصویر 2

ویزای تحصیلی دبی

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در دبی را داشته باشند، می ‌توانند ویزای تحصیلی دبی را اخذ کنند. اعتبار ویزای تحصیلی دبی تا پایان تحصیلات است و به محض اینکه تحصیلات دانشجویان تمام شود، باید به کشور خود بازگردند.

ویزای ترانزیت دبی

ویزای ترانزیت دبی برای آن دسته از افرادی صادر می ‌شود که می ‌خواهند برای رسیدن به یک مقصد دیگر از کشور امارات بگذرند. این افراد می ‌توانند ویزای ترانزیت بگیرند و با استفاده از آن ویزا در شهر دبی توقف داشته باشند. ویزای ترانزیت اعتبار طولانی ندارد.

ویزای مولتی دبی

ویزای مولتی دبی همان ویزای چند بار ورودی است که به دارندگان آن اجازه می ‌دهد هر چند بار که تمایل داشته باشند وارد دبی شوند و از این شهر خارج شوند. اعتبار ویزای مولتی با توجه به نوع آن متفاوت است. ممکن است بعضی از ویزا ‌های مولتی دبی یک ماهه باشند و بعضی از آن ها اعتبار دو ماهه داشته باشند.

ویزا سینگل دبی

ویزای سینگل دبی ویزای عادی است. یعنی اگر شخصی این ویزا را دریافت کند، فقط یک بار می‌تواند وارد شهر دبی شود. مدت زمان اعتبار این ویزا نیز می‌تواند ۱۰ روزه، یک ماهه یا دو ماهه باشد.

نحوه دریافت ویزا دبی

در بخش ‌های پیش درباره انواع ویزای دبی صحبت کردیم و مشخص کردیم که هر کدام چه مدت اعتبار دارند. اما اگر نمی ‌دانید چطور باید ویزای دبی را بگیرید، در این قسمت به مراحلی که باید برای اخذ ویزای دبی پشت سر بگذارید، اشاره می‌ کنیم.

متقاضیان دریافت ویزای دبی ابتدا باید از طریق وب سایت رسمی وزارت خارجه دبی و سفارت این کشور درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایند. فرم درخواست ویزا در این وب سایت و موجود است و متقاضیان باید اطلاعات موجود در این فرم را تکمیل کنند. سپس باید یک نسخه چاپی از این فرم تهیه کنند. داشتن نسخه چاپی و امضای آن برای تکمیل مدارک ویزای دبی لازم است. متقاضیان بایستی مدارکی مانند گذرنامه، مستندات مالی، عکس پاسپورتی، پیشنهاد کاری، برنامه تجاری و سایر مدارک دیگر را آماده نماید و به سفارت این کشور تحویل دهند. پس از بررسی مدارک، جواب ویزا برای متقاضیان صادر می ‌گردد.

ویزای فوری دبی

در بسیاری از سایت‌ های اینترنتی می ‌بینیم که تبلیغاتی درباره اخذ ویزای فوری دبی مطرح می ‌شود. باید این نکته را بدانید که صدور انواع ویزای دبی نهایتاً 3 روز کاری طول می‌ کشد. بنابراین اخذ ویزای این کشور به صورت فوری انجام می ‌شود و نیازی نیست هزینه ‌های گزافی بابت این تبلیغات بپردازید. مدت جوابدهی به درخواست ویزای امارات، بین 1 تا 3 روز کاری است. بنابراین پس از ارسال مدارک، شما می ‌توانید تا سه روز بعد جواب ویزا را دریافت نمایید.

دلایل ریجکتی ویزای دبی

دلایل متعددی هستند که باعث ریجکت شدن ویزای دبی می ‌شوند. این دلایل عبارتند از:

  • داشتن سوابق کیفری و ارتکاب جرم در کشور مبدا
  • سابقه تقلب، کلاهبرداری یا محکومیت در خاک کشور امارات
  • در صورتی که فردی قبلاً ویزای دبی را گرفته باشد، اما بدون هماهنگی خاک امارات را ترک کرده باشد. چنانچه مجدداً برای درخواست ویزا اقدام کند، درخواست ویزا ریجکت می ‌شود. مگر اینکه دلایل منطقی و قابل قبولی برای ترک کشور ارائه نماید.
  • وجود هرگونه خط خوردگی یا مغایرت در مدارک شخصی مانند شماره پاسپورت یا کد های ضروری، باعث رد درخواست ویزا می ‌شود.
  •  عدم ارائه مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  •  اقدام برای دریافت ویزا توسط افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۷۰ سال به صورت انفرادی
  • داشتن ویزای معتبر و ارسال درخواست مجدد برای اخذ ویزای دبی
  •  واضح نبودن عکس متقاضی
  •  چنانچه فردی قبلاً ویزای کاری امارات را دریافت کرده باشد و در مدت زمان مشخص شده وارد این کشور نشده باشد، باید حتماً به اداره مهاجرت اطلاع دهد تا مدارک قبلی پاک شوند. زیرا همین امر باعث ریجکتی ویزا می‌ شود. این مورد درباره ویزای توریستی دبی هم صادق است.

کلام آخر

مدت زمان اعتبار ویزای دبی با توجه به نوع ویزا متفاوت است. در این نوشتار درباره انواع ویزای دبی و مدت اعتبار آن ها صحبت کردیم. به طور کلی مدت اعتبار ویزا های دبی بین ۱۰ تا ۶۰ روز متغیر است. توصیه ما این است که قبل از خرید بلیط هواپیما دبی حتما در مورد مدت زمان اقامت در این کشور و قوانین آن بیشتر اطلاعات کسب کنید.

دیدگاه‌تان را بنویسید

 

پربازدیدترین

آخرین اخبار